مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 دی 1398 ساعت 10:402019-12-29اجتماعي

بیسوادی در جهرم کمتر از 6 درصد است


رییس آموزش و پرورش شهرستان جهرم با بیان اینکه آمار افراد بیسواد در جهرم کمتر از 6 درصد است، خاطرنشان کرد که بیش از 94 درصد مردم در این شهرستان با سواد هستند.

- نیکفر یکشنبه 8 دیماه در مراسم تجلیل از پیشکسوتان نهضت سوادآموزی شهرستان جهرم افزود: دوره های نهضت سوادآموزی به سه دوره ی سواد، تحکیم و انتقال تقسیم می شود که میزان سواد فرد در هر دوره به ترتیب معادل اول ابتدایی، سوم ابتدایی و پنجم ابتدایی است.

رییس آموزش و پرورش جهرم گفت: براساس آمار تا انتهای آذرماه امسال 345 نفر در دوره سوادآموزی، 51 نفر در دوره انتقال و 40 نفر در دوره تحکیم در شهرستان جهرم مشغول به تحصیل بودند.

او با اشاره به اینکه 74 نفر از اتباع خارجی نیز در دوره های سوادآموزی مشغول تحصیل هستند، گفت: سال گذشته 193نفر در دوره سوادآموزی، 90نفر در دوره تحکیم و 68نفر در دوره انتقال تحصیل کرده و آزمون پایان دوره را با قبولی طی کردند.

این مقام مسئول با بیان اینکه طبق سرشماری انجام شده در سال 95 تعداد کل بیسوادان شهرستان های جهرم و خفر، 8 هزار نفر بود، گفت: از سال 95 تا کنون حدود 600 نفر از این افراد باسواد شده اند و البته بخشی از افراد بیسواد هم به دلیل معلولیت آموزش ناپذیر هستند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بیسوادی در جهرم کمتر از 6 درصد است

بیسوادی در جهرم کمتر از 6 درصد است