مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 دی 1398 ساعت 13:102019-12-29اقتصادي

‏31 درصد اشتغال ملایر در حوزه مبل منبت است


رییس هیئت مدیره بازار بزرگ مبل ملایر گفت: در حال حاضر 9000 استادکار در زمینه مبل منبت و 20 هزار هنرمند در 5000 واحد صنفی تولیدی زیرنظر اتاق اصناف، - ایسنا/همدان رییس هیئت مدیره بازار بزرگ مبل ملایر گفت: در حال حاضر 9000 استادکار در زمینه مبل منبت و 20 هزار هنرمند در 5000 واحد صنفی تولیدی زیرنظر اتاق اصناف، به تولید مبلمان و ‏انواع منبت مشغول هستند.

‏ یدالله کریمی یکشنبه 8 دی ماه در جمع خبرنگاران، با بیان اینکه در مجموع 31 درصد اشتغال شهرستان در حوزه مبل منبت است، افزود: بخش کثیری از هنرمندان این حوزه جوانان و بانوان هستند که کار منبت مبلمان را انجام می دهند.

وی در ادامه از طی شدن روند ثبت جهانی صنعت مبل و منبت ملایر خبر داد و ظهار کرد: ملایر به عنوان شهر ملی مبل منبت شناخته شده است و این هنر- صنعت به زودی ثبت جهانی می شود.

کریمی با بیان اینکه بیش از 65 درصد مبلمان کشور در شهرستان ملایر تولید می شود، افزود: در هفته گذشته روند بررسی ثبت جهانی مبل منبت ملایر توسط ارزیابان شورای جهانی صنایع دستی انجام شد و تا دو هفته آینده نتیجه ثبت جهانی مبل منبت ملایر اعلام می شود.

رییس هیئت مدیره بازار مبل ملایر به جزییات سفر یک روزه ارزبایان سازمان جهانی میراث فرهنگی به ملایر اشاره و خاطرنشان کرد: برگزاری جلسات راهبردی، بازدید از کارگاه های مبلمان، مرا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

‏31 درصد اشتغال ملایر در حوزه مبل منبت است

‏31 درصد اشتغال ملایر در حوزه مبل منبت است