مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 8 دی 1398 ساعت 21:302019-12-29سياسي

شناسایی 131 آسباد در خراسان رضوی


مدیر پایگاه میراث فرهنگی آسبادهای ایران گفت: تاکنون 131 دستگاه آسباد در شهرستان های خواف، تایباد، تربت حیدریه و کلات نادری در استان خراسان رضوی شناسایی شده است.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر پایگاه میراث فرهنگی آسبادهای ایران گفت: تاکنون 131 دستگاه آسباد در شهرستان های خواف، تایباد، تربت حیدریه و کلات نادری در استان خراسان رضوی شناسایی شده است.

محمد رکنی در گفت وگو با ایسنا اظهار کرد: پایگاه میراث فرهنگی آسبادهای ایران در سال 1396 با اهداف حفاظت و صیانت از میراث بومی مانند آسبادهای ایران در استان خراسان رضوی و در شهر نشتیفان خواف تاسیس شد.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در پایگاه میراث فرهنگی آسبادهای ایران افزود: بررسی و شناسایی آسبادهای واقع در مراکز شهری و روستایی استان های خراسان رضوی، خراسان جنوبی و سیستان و بلوچستان، انجام پروژه های مستندسازی از آسبادها و فضاهای وابسته به آن، انجام مطالعات تعیین عرصه و حریم آسبادها، ساماندهی مسیرهای دسترسی و گذرهای گردشگری به آسبادها، شناسایی افراد و مشاغل وابسته به آن در قالب پرونده میراث ناملموس، برگزاری همایش های داخلی و بین المللی به منظور شناخت و معرفی و حفاظت از این آثار از اهم برنامه های ادواری پایگاه میراث فرهنگی آسبادهای ایران است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 131 آسباد در خراسان رضوی

شناسایی 131 آسباد در خراسان رضوی