مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 دی 1398 ساعت 04:102019-12-30اقتصادي

روایتی تلخ از کاهش ازدواج در شهرضا


همچنان که در کشور آمار ازدواج با کاهش مواجه است در شهرستان شهرضا نیز با کاهش منفی 10 درصدی ازدواج در سال 98 نسبت به سال 97 روبه رو بوده ایم.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرضا، این روزها آمارهای متفاوتی از وضعیت ازدواج و طلاق در کشور مطرح می شود.

برخی معتقدند که با کاهش آمار ازدواج مواجه هستیم، اما گروهی دیگر بر این باورند که میزان طلاق با افزایش چشمگیری روبه رو بوده است.

 براساس آمارها، نرخ ازدواج به تناسب جمعیت کشور افزایش پیدا نکرده که به گفته کارشناسان ادامه این روند می تواند سرمنشاء بسیاری از آسیب ها و نگرانی ها در جامعه شود.

دلایل مختلفی از ترس از طلاق تا مشکلات اقتصادی به عنوان عوامل عدم تمایل جوانان به ازدواج بیان می شود، اما هرچه که هست دغدغه خانواده ها و مسؤولان شده است چرا که این روزها جوان ها، زندگی مجردی را به متأهلی ترجیح می دهند و جوانان کمتر تن به ازدواج می دهند بی آنکه به تبعات و آسیب های آن فکر کنند.

با نگاهی به تغییرات سبک زندگی جوانان و خانواده در ایران، می توان به این موضوع پی برد که در کنار بالا رفتن سن ازدواج، تعداد زیادی از دختران و پسران به فکر تجرد قطعی در زندگی شان هستند و تنهایی را به زندگی مشترک ترجیح می دهند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایتی تلخ از کاهش ازدواج در شهرضا

روایتی تلخ از کاهش ازدواج در شهرضا