مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 9 دی 1398 ساعت 14:402019-12-30سياسي

قانون اجازه فعالیت مرکز وکلای قوه قضاییه را داده است


مدیرکل حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در مورد قانونی بودن فعالیت مرکز وکلای قوه قضاییه هیچ تردیدی وجود ندارد چراکه قانون اجازه این فعالیت را داده و رییس قوه قضاییه آن را تایید کرده است.

- طباطبایی اصل در گفت وگو با خبرنگار حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس گفت: فلسفه تشکیل مرکز وکلای قوه قضاییه به بی عملی مفرط کانون وکلای دادگستری در سال های گذشته برمی گردد.

در زمانی که کانون وکلای دادگستری در آستانه 50 سالگی بود کشور کمتر از 3هزار وکیل داشت و این آمار هیچ تناسبی بین نیاز و استاندارهای موردنیاز جامعه برای تأمین وکلا وجود نداشته است.

    مدیرکل حقوقی دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به فلسفه فعالیت مرکز وکلا، کارشناسان رسمی و مشاوران خانواده قوه قضاییه اظهار داشت: فلسفه ایجاد و تأسیس مرکز وکلای قوه قضاییه در قانون برنامه سوم توسعه در زمان ریاست مرحوم آیت الله هاشمی شاهرودی در قوه قضاییه صورت گرفت و در برنامه های بعدی توسعه، نام و فعالیت این مرکز مورد تأکید و تایید قانون گذار قرارگرفته است.

  وی در خصوص قانونی بودن فعالیت مرکز وکلای قوه قضاییه بیان کرد: یک استدلال غلط و غیرحقوقی مبنی بر اینکه با پایان مدت زمان برنامه سوم توسعه اعتبار مرکز وکلای قوه قضاییه تمام می شود وجود دارد که این بحث صحیح نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قانون اجازه فعالیت مرکز وکلای قوه قضاییه را داده است

قانون اجازه فعالیت مرکز وکلای قوه قضاییه را داده است