مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 دی 1398 ساعت 07:452019-12-31اقتصادي

رتبه 72 ایران در آمادگی برای هوش مصنوعی/ سهم خاورمیانه از اقتصاد هوش مصنوعی


معاون وزیر ارتباطات با بیان اینکه رتبه ایران در آمادگی برای جذب هوش مصنوعی در دنیا 72 است، گفت: ایران جایگاه مناسبی در بحث آماده بودن در این حوزه ندارد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، ستار هاشمی امروز سه شنبه در مراسم افتتاحیه دهمین کنفرانس فناوری اطلاعات و دانش که در پژوهشگاه ارتباطات و فناوری اطلاعات برگزار شد، به نقش هوش مصنوعی در توسعه اقتصادی کشورها اشاره کرد و گفت: امروز موضوع بیگ دیتا و حجم داده به صورت شگفت انگیزی در حال رشد است و این مفهوم در کنار بسترهای پردازشی اطلاعات به عنوان مزیت رقابتی کشورها مورد توجه قرار گرفته است.

وی با بیان اینکه بسیاری از دانشمندان انقلاب صنعتی چهارم را معادل عصر محاسبات می دانند، گفت: هم اکنون شاهد رشد و تبادل اطلاعات در عصر فضای مجازی هستیم و آمارها نشان می دهد در هر دقیقه بیش از 188 میلیون ایمیل در دنیا جابجا می شود.

در همین حال میزان دانلود اپلیکیشن های کاربردی به ازای هر دقیقه 190 هزار بار اعلام شده است و پیش بینی می شود تا پایان سال 2020 در هر ثانیه کاربران بیش از 1.

7 مگابیت داده تولید کنند.

معاون نوآوری وزیر ارتباطات با بیان اینکه امروز موضوع هوش مصنوعی و مباحث مربوط به پردازش و شبکه های عمیق مورد توجه کشورهای مختلف جهان قرار گرفته است، گفت: نفوذ هوش مصنوعی در زندگی بشر در حال رخ دادن است و


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رتبه 72 ایران در آمادگی برای هوش مصنوعی/ سهم خاورمیانه از اقتصاد هوش مصنوعی

رتبه 72 ایران در آمادگی برای هوش مصنوعی/ سهم خاورمیانه از اقتصاد هوش مصنوعی