مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 10 دی 1398 ساعت 08:152019-12-31پزشكي

اجرای بسیج ملی ترویج الگوی غذایی سالم در دانشگاه علوم پزشکی مشهد


دهمین بسیج ملی تغذیه با ترویج الگوی غذایی سالم با جایگزین های غذایی سالم در مناطق زیر پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد اجرا می شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مشهد اظهار کرد: این برنامه از 14الی30 دی ماه با همکاری سازمانها و نهادهای موثر در سلامت اجرا می شود.

دکتر مهدی قلیان اهداف بسیج ملی تغذیه ارتقاء آگاهی، نگرش و عملکرد خانواده ها در خصوص تغذیه سالم و جایگزین های مواد غذایی، جلب حمایت سیاست گذاران و مسوولان مرتبط در حوزه غذا و تغذیه و جلب همکاری رسانه های جمعی برای آموزش مردم و فرهنگ سازی برشمرد.

وی خاطر نشان کرد: رژیم غذایی ناسالم عامل خطر اصلی مرگ و میر ناشی از بیماریهای غیرواگیر (NCDs) از جمله بیماریهای قلبی عروقی، دیابت و برخی سرطانها است و علاوه بر اینکه یک پنجم مرگ ها را در سراسر دنیا رقم می زند مبلغی بالغ بر 2تریلیون دلار در سال نیز بودجه به بخش سلامت تحمیل می کند.

وی با بیان اینکه تقریبا از هر سه نفر یک نفر به چاقی و سایر اشکال سوء تغذیه مبتلاست اظهار کرد: پیش بینی ها نشان می دهد که این تعداد تا سال2025 به یک نفر از دو نفر خواهد رسید که می توان با آموزش، اطلاع رسانی و ارویج فرهنگ خود مراقبتی از آن جلوگیری کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اجرای بسیج ملی ترویج الگوی غذایی سالم در دانشگاه علوم پزشکی مشهد

اجرای بسیج ملی ترویج الگوی غذایی سالم در دانشگاه علوم پزشکی مشهد