مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 دی 1398 ساعت 10:062020-01-01اقتصادي

افزایش 2500 هکتاری سطح کاشت کلزا در فارس


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به پایان کاشت کلزا در این استان، گفت: کشت گیاه روغنی کلزا درفارس به 16 هزار و 500 هکتار رسیده که نسبت به سال گذشته 2500 هکتار افزایش را نشان می دهد.

- ایسنا/فارس معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی فارس با اشاره به پایان کاشت کلزا در این استان، گفت: کشت گیاه روغنی کلزا درفارس به 16 هزار و 500 هکتار رسیده که نسبت به سال گذشته 2500 هکتار افزایش را نشان می دهد.

حسین پژمان چهارشنبه 11 دی در جمع خبرنگاران افزود: انتظار می رود با بهبود عملیات به زراعی از جمله تامین بذور اصلاح شده خاص اقلیم های مختلف استان، بستر سازی مناسب، توسعه کشت روی پشته، کاربرد علف کش های اختصاصی، تامین به موقع انواع کود و تغذیه بهینه مزارع کلزا و مبارزه با آفات آن میزان عملکرد در هکتار به متوسط 2250 کیلوگرم برسد.

به گفته او، پیش بینی می شود در فصل برداشت آتی بیش از 37 هزار تن دانه روغنی کلزا از مزارع فارس برداشت و روانه کارخانه های روغن شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی فارس خاطرنشان کرد: تلاش برای افزایش سطح عملیات به زراعی، بهبود شرایط بیمه مزارع کلزا و پرداخت تسهیلات به کلزا کاران از عواملی هستند که در افزایش استقبال کشاورزان برای کشت کلزا به ویژه در مناطق جنوبی استان موثر بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش 2500 هکتاری سطح کاشت کلزا در فارس

افزایش 2500 هکتاری سطح کاشت کلزا در فارس