مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 دی 1398 ساعت 11:052020-01-01اقتصادي

ارزآوری 70 میلیون دلاری صنعت پرورش میگو در کشور


مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: در شرایط تحریم، صنعت پرورش میگو 70 میلیون دلار ارز وارد کشور کرده است.

- ایسنا/بوشهر مدیرکل دفتر هماهنگی امور اقتصادی استانداری بوشهر گفت: در شرایط تحریم، صنعت پرورش میگو 70 میلیون دلار ارز وارد کشور کرده است.

قاسم قائدی از پایان برداشت میگوی پرورشی استان و عملکرد موفقیت آمیز استان با وجود شیوع بیماری لکه سفید میگو خبر داد و افزود: استان بوشهر با بیش از 60 درصد تولید میگوی کشور، اصلی­ترین استان تولیدکننده میگوی پرورشی است، سابقه و تجربه 20 ساله فعالیت این صنعت در استان، منجر به تبدیل آن به یکی از پیشران ­های توسعه استان شده است، با تکمیل زنجیره کامل صنعت میگو (ورود مولد، تکثیر لارو، پرورش، تولید غذا، عمل­ آوری و صادرات) در منطقه، زمینه مساعد اشتغال پایدار در اغلب نوار ساحلی استان فراهم شده است.

وی اضافه کرد: در سال جاری علی رغم بروز مجدد بیماری لکه سفید در 4 سایت استان که 16 درصد از کل مزارع زیر کشت (49 مزرعه از مجموع 300 مزرعه فعال استان) را درگیر کرده بود 21 هزار و 767 تن میگو از 4 هزار و 164 استخر برداشت شده است، از این مقدار 14 هزار تن صادر شده که بیش از 70 میلیون دلار ارز آوری( قریب به 900 میلیارد تومان) برای کشور در پی داشته است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارزآوری 70 میلیون دلاری صنعت پرورش میگو در کشور

ارزآوری 70 میلیون دلاری صنعت پرورش میگو در کشور