مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 11 دی 1398 ساعت 16:552020-01-01سياسي

ارسال لایحه حمایت از سهامداران خرد و اصلاح موادی از قانون تجارت به مجلس


رییس جمهور لایحه حمایت از سهامداران خرد واصلاح موادی ازقانون تجارت راکه با هدف ارتقا جایگاه ایران درنماگر حمایت از سهامداران خرد در دولت به تصویب رسید برای طی مراحل قانونی به مجلس ارسال کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر هیئت دولت ، هیئت وزیران به پیشنهاد وزارت امور اقتصادی و دارایی و با توجه به اینکه نماگر حمایت از سهامداران خرد به عنوان یکی از نماگرهای ده گانه شاخص سهولت انجام کسب و کار، وضعیت نظام های حقوقی حاکمیت شرکتی کشورهای مختلف را با تأکید بر حمایت از سهامداران خرد اندازه گیری می کند و نظر به اینکه هر چه حمایت از سهامداران خرد در مقابل معاملات اشخاص وابسته که به شرکت زیان می رسانند بیشتر باشد، سطح سرمایه گذاری در بازارهای سرمایه بیشتر خواهد بود، لایحه حمایت از سهامداران خرد و اصلاح موادی از قانون تجارت را به منظور حمایت از این سهامداران در جلسه 24 مهر 1398 تصویب کرد.

ممنوعیت معامله با سایر شرکت های مدیران و اعضای هیئت مدیره و اقربای آنها بدون اجازه مجمع عمومی عادی، مجازات مدیران و اعضای هیئت مدیره متخلف شرکت های سهامی از ویژگی های این لایحه است.

گفتنی است، شاخص حمایت از سرمایه گذاران خرد بانک جهانی، وضعیت نظام های حقوقی حاکمیت شرکتی کشورهای مختلف را با تأکید بر حمایت از سرمایه گذا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارسال لایحه حمایت از سهامداران خرد و اصلاح موادی از قانون تجارت به مجلس

ارسال لایحه حمایت از سهامداران خرد و اصلاح موادی از قانون تجارت به مجلس