مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 دی 1398 ساعت 07:402020-01-02اقتصادي

مایه کوبی بیش از 6 میلیون رأس دام در کردستان


مایه کوبی دام ها در کردستان از مرز 6 میلیون رأس گذشت.

- مرکز کردستان، مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: میزان مایه کوبی دام های سبک و سنگین در این استان علیه بیماری های مختلف در 9 ماه منتهی به آذر امسال به 6 میلیون و 156 هزار و 670 نوبت رأس رسیده است.

مجتبی ورمقانی افزود: در این مدت تیم های ثابت و سیار دامپزشکان بخش خصوصی و دولتی این استان، علیه 15 مورد بیماری از جمله شاربن، تب برفکی، آبله، اکتیما، PPR، LSD، هاری، بروسلوز، آنتروتوکسمی، قانقاریا، آگالاکسی، تیلریوز، کزار و تست های سل، بروسلوز و مشمشه واکسینه کردند.

ورمقانی با بیان اینکه تا پایان سال جاری میزان تعهد این اداره کل در مایه کوبی پنج میلیون و 119 هزار و 600 راس بود، افزود: با تلاش دامپزشکان بخش خصوصی و دولتی تنها در 9 ماه از سال، 20 درصد بیشتر از تعهد، دام مایه کوبی شده است.

مدیرکل دامپزشکی کردستان گفت: در این مدت مبارزه با بیماری تب برفکی گوسفند، بز و گامیش با 2 میلیون و 180 هزار نوبت رأس بیشترین عملیات مایه کوبی را در میان دیگر بیماری ها به خود اختصاص داد.

وی با بیان اینکه سمپاشی بدن و جایگاه های دامی از دیگر اقدامات دامپزشکی برای مبارزه با بیماری ها و انگل های خارجی است، افزود: در این مدت، 20 هزار و 484 راس دام سنگین، 37 هزار و 521 رأس دام سبک و 473 هزار و 710 مترمربع از جایگاه های نگهداری دام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مایه کوبی بیش از 6 میلیون رأس دام در کردستان

مایه کوبی بیش از 6 میلیون رأس دام در کردستان