مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 دی 1398 ساعت 08:252020-01-02فرهنگي

کتابخوانی به روایت پایتخت های کتاب ایران


مدیران فرهنگی استان های ایران از تجربه خود برای میزبانی از پایتختی کتاب ایران سخن گفتند.

- خبرگزاری مهر -گروه فرهنگ: طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران، به ابتکار و همت معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی از سال یک هزار و سیصد و نود دو برگزار می شود و تا کنون قریب پانصد شهر در این رقابت شرکت کردند.

از جمله اهداف مهم برگزاری این رقابت، تلاش برای جلب مشارکت گروه های مردم نهاد، بخش خصوصی و نهادهای غیر دولتی در ترویج کتابخوانی است.

همچنین تلاش برای تقویت و گسترش زیرساخت های کتابخوانی اعم از احداث کتابفروشی ، ایجاد کتابخانه عمومی و تجهیز کتاب خانه های عمومی و … از دیگر اهداف این رویداد است.

در این گزارش به تشریح فعالیت های شهرهای کاشان، اهواز پایتخت های کتاب پیشین و یزد پایتخت کنونی کتاب ایران در عرصه کتابخوانی و جشنواره های ترویج کتابخوانی پرداخته شده است سیدخلف حوتی نژاد معاون فرهنگی و رسانه ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان یزد می گوید: یزد ازابتدای سال جاری موفق به کسب عنوان پایتختی کتاب ایران شد و براساس جدول برنامه ریزی و زمان بندی از پیش مشخص شده بود؛ طرح ها و ایده ها و برنامه های متعدد کتابخوانی را در شهر و استان یزد پی گرفت و درصد زیادی از این برنامه ها و طرح ها عملیاتی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کتابخوانی به روایت پایتخت های کتاب ایران

کتابخوانی به روایت پایتخت های کتاب ایران