مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 دی 1398 ساعت 12:352020-01-02سياسي

فعالیت 450 مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در کشور


رییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور در همایش تجلیل از فعالان عرصه سوادآموزی خراسان شمالی گفت: 450 مرکز یادگیری محلی در سراسر کشور فعال است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بجنورد به نقل از روابط عمومی آموزش وپرورش خراسان شمالی شاپور محمد زاده در همایش تجلیل از فعالان عرصه سوادآموزی خراسان شمالی اظهار کرد: قبل از انقلاب در گروه 10 تا 49 ساله از هر 100 نفر 48 نفر باسواد بودند که در حال حاضر درصد باسوادی به 96 درصد رسیده است.

وی ادامه داد: کمتر از 2 میلیون نفر بی سواد در سراسر کشور وجود دارد که برنامه ریزی مدون و شتاب بخشی در تلاش هستیم در آینده نزدیک همه بی سوادان باسواد شوند.

رییس سازمان نهضت سوادآموزی کشور خاطرنشان کرد:80 درصد برنامه های سوادآموزی مختص زنان است که قبل از انقلاب از هر 100 زن 70 نفر بی سواد که در حال حاضر بیش از 91 درصد از جامعه زنان در سراسر کشور باسواد هستند.

شاپور محمد زاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر 450 مرکز یادگیری محلی در سراسر کشور فعال که طبق برنامه ریزی مقرر است تا پایان سال 99 بیش از 750 مرکز یادگیری محلی در کشور دایر گردد.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود:  چهار دهه از تأسیس نهضت سوادآموزی به فرمان امام خمینی (ره) می گذرد که در هر دهه  براساس اهدافی مشخص شده وظایف انجام می گیرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فعالیت 450 مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در کشور

فعالیت 450 مرکز یادگیری محلی سوادآموزی در کشور