مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 دی 1398 ساعت 13:152020-01-02سياسي

تأکید بر نخبه پروری در حوزه/ نوآوری آیت الله محقق داماد در مبانی فقه


یکی از مراجع تقلید شیعیان با تأکید بر اینکه حوزه علمیه باید به سمت نخبه پروری پیش برود، گفت: عدم موفقیت حوزه در این زمینه آسیب شناسی شود.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله العظمی عبدالله جوادی آملی در همایش آموزگار فقاهت که ظهر پنج شنبه در تالار همایش های پژوهشکده علوم و معارف قرآنی برگزار شد، اظهار کرد: حوزه علمیه باید به سمت نخبه پروری پیش برود زیرا که حرکت حوزه به این سمت موجب تربیت علمای بزرگ خواهد شد.

وی با انتقاد از عدم نخبه پروری حوزه در زمان کنونی گفت: باید در این زمینه آسیب شناسی شود که چرا در گذشته که امکانات خاصی مانند امروز وجود نداشت اما حوزه علمیه دوره طلایی را در نخبه پروری پشت سر گذاشت اما امروز نمی تواند در این مسیر گام موفقی بردارد.

این مفسر قرآن تأکید کرد: طلبه ای که درس می خواند بر بال فرشته سوار می شود و طلبه ای که در راه کسب علم به بیراهه کشانده نشود و بازی نخورد و بازی ندهد از زمره کسانی است که برای کسب معرفت بر بال فرشته گام نهاده است.

وی اضافه کرد: طلاب علوم دینی، باید با اجتناب از طمع پول و مادیات، در راه و در مسیر پرواز در آسمان معارف دینی حرکت کنند.

آیت الله جوادی آملی بیان کرد: طلاب باید فارغ از توجه به مادیات به تحصیل و تحقیق علمی اهتمام داشته باشند و اگر در راه طلبگی، شخصی به سمت مادیات گرایش پیدا ک


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تأکید بر نخبه پروری در حوزه/ نوآوری آیت الله محقق داماد در مبانی فقه

تأکید بر نخبه پروری در حوزه/ نوآوری آیت الله محقق داماد در مبانی فقه