مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 12 دی 1398 ساعت 16:552020-01-02بين الملل

مصر تصمیم ترکیه برای اعزام نیرو به لیبی را محکوم کرد


وزارت امور خارجه مصر در بیانیه ای، تصویب لایحه اعطای مجوز به دولت ترکیه در پارلمان این کشور را محکوم کرد و آن را نقض مقررات و قوانین بین الملل دانست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه بین الملل خبرگزاری فارس، هنوز ساعاتی از تصویب لایحه مجوز اعزام نیرو به لیبی در پارلمان ترکیه نمی گذرد که وزارت خارجه مصر در بیانیه ای شدیداً به آن واکنش نشان داده و آن را محکوم کرده است.

مصر پنجشنبه اعلام کرد که این اقدام ترکیه نقض قوانین بین الملل است و این تصمیم آنکارا بر تلاش های انجام شده جهت دست یابی به راه حل در لیبی تأثیر منفی خواهد گذاشت.

پارلمان ترکیه عصر امروز (پنجشنبه) با 325 رأی از مجموع 550 رأی، با لایجه اعطای مجور به دولت این کشور جهت اعزام نیرو و تجهیزات نظامی به لیبی موافقت کرد و آن را به تصویب رساند.

در واکنش به این مصوبه، شورای عالی امنیتی ملی مصر به ریاست عبدالفتاح السیسی رییس جمهور این کشور جلسه اضطراری تشکیل داده است.

روابط ترکیه و مصر از سال 2013 به دنبال سرنگونی دولت محمد مرسی رییس جمهور وقت مصر به دست ارتش این کشور به فرماندهی عبدالفتاح السیسی ، وزیر دفاع وقت مصر متنشج شد و با فوت مرسی حین محاکمه بیش از پیش تشدید شد، چراکه رییس جمهور ترکیه مرسی را شهید خواند و خواستار محاکمه قاتلان او شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصر تصمیم ترکیه برای اعزام نیرو به لیبی را محکوم کرد

مصر تصمیم ترکیه برای اعزام نیرو به لیبی را محکوم کرد