مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 14 دی 1398 ساعت 06:102020-01-04اقتصادي

از لبنیاتی هایِ سنتی خرید کنیم؟


معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از شهروندان خواست از خرید از لبنیاتی هایِ سنتی صرف نظر کنند.

- ایسنا/کرمانشاه معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه از شهروندان خواست از خرید از لبنیاتی هایِ سنتی صرف نظر کنند.

شاهرخ یارویسی در گفت و گو با ایسنا، با تاکید بر اینکه سلامت محصولات لبنیِ لبنیاتی های سنتی در هاله ای از ابهام است، اظهار کرد: احتمال آلودگی به بیماری های مشترک بین انسان و دام که مهمترین و شاخص ترین آنها بیماری تب مالت است، در پی مصرف لبنیات سنتی وجود دارد.

یارویسی تاکید کرد: در بین محصولاتی لبنی پنیر خطرناک ترین فرآورده است، چون برای تولید به شیوه سنتی نیازی به جوشیدن شیر در دمای بالا نبوده و همین مسئله احتمال بیماری زا بودن آن را تشدید می کند.

معاون سلامت اداره کل دامپزشکی استان کرمانشاه به مردم توصیه کرد: حتما محصولات لبنی را از مراکز مطمئن خریداری کرده و خرید محصولات پاستوریزه و صنعتی را در اولویت قرار دهند.

وی در پاسخ به این ادعای برخی شهروندان که طعم محصولات لبنی سنتی به طعم طبیعی نزدیک تر است، گفت: این ادعا علمی نیست، هر چند با توجه به فرادما بودن فرآوری لبنیات به صورت صنعتی ممکن است طعم و مزه محصول اندکی تحت تاثیر قرار بگیرد، اما کیفیت محصول به هیچ عنوان تحت تاثیر قرار نخواهد گرفت.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از لبنیاتی هایِ سنتی خرید کنیم؟

از لبنیاتی هایِ سنتی خرید کنیم؟