مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 دی 1398 ساعت 06:502020-01-05فرهنگي

ارزشهای هنری و تاریخی مسجد جامع اصفهان ناشناخته مانده است/عدم توجه مسئولان


مدیر پایگاه میراث جهانی مسجد جامع عتیق گفت: مسجد جمعه اصفهان، به عنوان چکیده ای از تاریخ، معماری و هنر ایران و اصفهانی کمتر مورد توجه شهروندان و مسئولان واقع شده است.

- سید مهدی موسوی در گفت و گو با خبرنگار مهر با ابراز گله مندی از عدم توجه کافی مسئولان استانی و شهری به مسجد جامع عتیق اصفهان اظهار داشت: مسجد جامع عتیق اصفهان در 15 دی ماه 1310 در آثار ملی به ثبت رسید و با اینکه هشت سال گذشته در اجلاس سنت پترزبورگ به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده است برخی از مسئولان و شهروندان از ثبت جهانی آن بی اطلاع هستند.

وی افزود: مسجد جامع عتیق که هسته اولیه آن قدمتی هزار و سیصد ساله دارد و قدیمی ترین مسجد ایران است و در هر دوره ای قسمتی به آن اضافه شده و به عنوان چکیده ای از تاریخ، معماری و هنر ایران و اصفهان است کمتر مورد توجه شهروندان واقع شده است و به علت نبود ساماندهی مشاغل در ورودی مسجد با کاهش گردشگران داخلی و خارجی هم مواجه بودیم.

عدم شناخت و اهمیت به موزه هنر معماری ایران مدیرپایگاه میراث جهانی مسجد جامع عتیق با بیان اینکه این بنا در بین بزرگان و متخصصان معماری و مرمت به عنوان موزه هنر معماری ایران مشهور است تصریح کرد: در مسجد جمعه اصفهان می توان همزمان هنر آجرکاری دوره دیلمی و سلجوقی و هنر گچبری دوره ایلخانی و هنر کاشیکاری معرق دور


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ارزشهای هنری و تاریخی مسجد جامع اصفهان ناشناخته مانده است/عدم توجه مسئولان

ارزشهای هنری و تاریخی مسجد جامع اصفهان ناشناخته مانده است/عدم توجه مسئولان