مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 دی 1398 ساعت 08:402020-01-05اقتصادي

پیش بینی صادرات 300 میلیون دلار گوجه فرنگی به خارج از کشور


پارسال 242 میلیون دلار محصول گوجه فرنگی به خارج از کشور صادر شده که پیش بینی می شود این میزان امسال به 300 میلیون دلار برسد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما مرکز بوشهر، سید حسین حسینی بیان کرد: روند رشد صادرات گوجه فرنگی در کشور قابل توجه است بطوریکه از 158 میلیون دلار در سال 1393 به 242 میلیون دلار در سال گذشته افزایش یافته است.

وی افزود: حجم تجارت گوجه فرنگی در دنیا 9 میلیارد دلار و چشم انداز امسال ایران برای این محصول 300 میلیون دلار است هر چند محدودیت‎های جنوب کشور عراق مشکلاتی را برای رسیدن به هدف ایجاد کرده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر خاطرنشان کرد: کشور های مکزیک، هلند، اسپانیا، مراکش و کانادا عمده کشور های صادرکننده گوجه فرنگی و کشور های آمریکا، آلمان، فرانسه، انگلیس و روسیه نیز عمده وارد کننده این محصول در دنیا به شمار می‎روند.

وی گفت: براساس میزان تولید و سطح زیر کشت، ‎ عمده گوجه فرنگی کشور به ترتیب در استان های فارس، بوشهر، هرمزگان، خراسان رضوی و کرمان تولید می شود.

حسینی ادامه داد:گوجه فرنگی تولیدی استان‎های خراسان رضوی و فارس در مقطعی که بدست می‎آید بیشتر صرف صنایع فرآوری می‎شود، ولی گوجه تولیدی سایر استان ها به نوعی خارج از فصل و تامین کننده نیاز های کشور است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پیش بینی صادرات 300 میلیون دلار گوجه فرنگی به خارج از کشور

پیش بینی صادرات 300 میلیون دلار گوجه فرنگی به خارج از کشور