مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 15 دی 1398 ساعت 10:402020-01-05اقتصادي

صنایع دستی اهر در مسیر شکوفایی قرار دارد


مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی از حمایت شاغلان صنایع دستی اهر، در راستای ارتقا کمی و کیفی تولیدات بومی این شهرستان خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، مرتضی آبدار ظهر امروز یک شنبه با بیان اینکه تولیدات صنایع دستی بومی و منحصربه فرد شهرستان اهر در رشته های گلیم، چرم، ورنی و جاجیم، شهرت منطقه ای و ملی دارند، گفت: اهر در حوزه صنایع دستی و گردشگری ظرفیت های بالایی دارد و می توان با اقدامات مناسب در راستای ارتقای کمی و کیفی تولید صنایع دستی، اشتغال این شهرستان را رونق بخشید.

آبدار با اشاره به اینکه ترغیب و تشویق ساکنان اهر به تولید و فروش صنایع دستی اصیل منطقه، در رونق اقتصاد و اشتغال زایی اهالی این شهرستان بسیار مؤثر خواهد بود، اظهار داشت: در یک سال اخیر، 12 پروانه تولید انفرادی و 2 پروانه تولید کارگاهی در اهر صادرشده است و همچنین 4 پروانه تولید انفرادی این شهرستان نیز تمدید شد.

او در ادامه عنوان کرد: امسال برای 220 نفر در قالب 25 دوره تخصصی صنایع دستی در شهرستان اهر برگزار و برای 71 هنرمند، کارت شناسایی صنایع دستی صادر شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اضافه کرد: در طول این مدت 9 نمایشگاه صنایع دستی در راستای حمایت از هنرمندان صنایع دستی نیز در اهر برگزارشده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

صنایع دستی اهر در مسیر شکوفایی قرار دارد

صنایع دستی اهر در مسیر شکوفایی قرار دارد