مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 دی 1398 ساعت 05:302020-01-06سياسي

ترامپ با ایرانیت مشکل دارد


ترامپ با ایرانیت و ایران بودن ایران مشکل دارد، با کشوری دارای سابقه تاریخی غنی و مردمی که دارای چنین فرهنگی هستند، حتی فارغ از فکر و تعلق داشتن به هر نوع جریان سیاسی.

- سید محمد بهشتی می گوید: ترامپ با ایرانیت و ایران بودن ایران مشکل دارد، با کشوری دارای سابقه تاریخی غنی و مردمی که دارای چنین فرهنگی هستند، حتی فارغ از فکر و تعلق داشتن به هر نوع جریان سیاسی.

رییس سازمان سابق میراث فرهنگی در گفت وگو با ایسنا، با تاکید بر این که براساس کنوانسیون های جهانی، حرف های ترامپ هیچ وجاهت قانونی ندارند، بیان می کند: به عنوان مثال کنوانسیون 1954 اعلام می کند کشورها حتی در شرایطِ جنگی، حق ندارند به محوطه ها، موزه ها و آثار تاریخی آسیب وارد کنند این بحث نمونه ای از این وجاهت قانونی است.

او با بیان این که این کنوانسیون معمولا توسط همه دنیا مراعات می شد و اگر در نقطه ای خلاف آن رخ می داد، هیچ کشوری مسوولیت آن را نمی پذیرفت، ادامه می دهد: اما در دو رویداد بعد از جنگ جهانی یعنی تخریب بوداهای بامیان توسط طالبان و تخریب شهر هترا توسط داعش، آثار تاریخی آسیب دیدند و کسانی که به آن ها آسیب زدند خود را معرفی کرده و رسما مسوولیت کارشان را بر عهده گرفتند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترامپ با ایرانیت مشکل دارد

ترامپ با ایرانیت مشکل دارد