مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 دی 1398 ساعت 21:152020-01-06اقتصادي

یارانه داروهای خاص در دست بیمه ها هرز می رود/توصیه به دولت


مدیر عامل کانون هموفیلی ایران، با اشاره به شرایط اقتصادی کشور، خواستار پرداخت یارانه داروهای بیماران خاص به شرکت های تولیدی و وارد کنندگان شد.

- احمد قویدل، در گفتگو با خبرنگار مهر ، گفت: ادامه سیاست انتقال یارانه داروهای بیماران خاص به حساب سازمان های بیمه گر، لطمات جبران ناپذیری به بار خواهد آورد.

وی افزود: سازمان های بیمه گر طی چند سال گذشته اساساً اثبات کرده اند که ظرفیت انتقال این مسئولیت مهم را ندارند.

بدهی های میلیاردی سازمان های بیمه گر به مراکز درمانی و داروخانه ها چرخه تأمین دارو را دچار مخاطراتی نموده است که بسیار نگران کننده است.

سخنگوی کانون هموفیلی ایران، ادامه داد: شرکت داخلی تولید کننده فاکتور 8 که در سایه تلاش متخصصان ایرانی، به تکنولوژی تولید این دارو دست یافته و قرار است در گام دوم با افزایش 30 درصدی، 60 درصد از نیاز بیماران هموفیلی را به فاکتور تأمین کند، بالغ 65 میلیارد تومان از شرکت های پخش دارو مطالبه دارد که تسویه این مطالبات در گرو تسویه حساب سازمان های بیمه گر با مراکز درمانی و داروخانه های کشور است.

وی افزود: کانون هموفیلی ایران معتقد است تداوم این وضعیت ثبات یک ظرفیت بزرگ خودکفایی کشور را در صنعت داروسازی تهدید می کند و وضعیت تولید کنندگان داخلی دیگر هم بهتر از این شرکت نیست.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

یارانه داروهای خاص در دست بیمه ها هرز می رود/توصیه به دولت

یارانه داروهای خاص در دست بیمه ها هرز می رود/توصیه به دولت