مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 16 دی 1398 ساعت 21:352020-01-06اقتصادي

با وام جدید مسکن می توان در تهران خانه خرید؟


بررسی ها نشان می دهد تقریباً در هیچ یک از مناطق 22 گانه شهر تهران نمی توان با وام 240 میلیون تومانی اوراق که از سه شنبه 17 دی ماه قابل پرداخت است آپارتمان خریداری کرد، - بررسی ها نشان می دهد تقریباً در هیچ یک از مناطق 22 گانه شهر تهران نمی توان با وام 240 میلیون تومانی اوراق که از سه شنبه 17 دی ماه قابل پرداخت است آپارتمان خریداری کرد، اما خرید آپارتمان قدیمی ساز از طریق تجمیع وام و نقدینگی حدود 150 میلیون تومانی قابل انجام است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، افزایش سقف تسهیلات خرید یا ساخت مسکن از طریق اوراق احتمالاً به رونق واحدهای قدیمی ساز منجر خواهد شد.

با توجه به رشد حدود 200 درصدی قیمت مسکن طی دو سال اخیر در شهر تهران، وام 240 میلیون تومانی تکافوی خرید خانه در شهر تهران را نمی دهد اما ممکن است تجمیع این تسهیلات با نقدینگی خانوارها بتواند برای خرید آپارتمان های قدیمی در مناطق جنوبی تهران موثر باشد.

روز چهارم دی ماه امسال شورای پول و اعتبار با افزایش سقف تسهیلات خرید یا ساخت مسکن از طریق اوراق تسهیلات موافقت کرد که این وام از روز سه شنبه 17 دی ماه قابل دریافت است.

بر اساس این مصوبه سقف تسهیلات بدون جعاله برای واحدهای مسکونی تا 25 سال ساخت در تهران به صورت انفرادی 100 میلیون تومان، در مراکز استان ها 80 میلیون تومان و در شهرهای بالای 200 هزار نفر جمعیت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

با وام جدید مسکن می توان در تهران خانه خرید؟

با وام جدید مسکن می توان در تهران خانه خرید؟