مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 دی 1398 ساعت 05:502020-01-07اقتصادي

بازدید بیش از 124 هزار نفر از موزه های آذربایجان غربی طی سال جاری


معاون میراث فرهنگی آذربایجان غربی گفت: طی سال جاری، تعداد 124 هزار و 809 نفر از موزه های استان بازدید کرده اند.

- ایسنا/آذربایجان غربی معاون میراث فرهنگی آذربایجان غربی گفت: طی سال جاری، تعداد 124 هزار و 809 نفر از موزه های استان بازدید کرده اند.

حسن سپهرفر در گفت و گو با ایسنا با اشار به اینکه آمار بازدید از موزه های استان در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته افزایش 4 درصدی دارد، افزود: براساس آمارهای موجود، بیشترین بازدید را سایت موزه تخت سلیمان با 53 هزار و 700 و قره کلیسا با 27 هزار و 793 نفر به خود اختصاص دادند.

وی با اشاره به تعداد موزه های فعال استان ادامه داد: 11 موزه و سایت موزه در استان تحت پوشش اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی فعالیت دارند.

معاون میراث فرهنگی استان همچنین از تهیه و ارسال 2 پرونده میراث ناملموس استان در حوزه خوراک و نساجی سنتی به وزارتخانه متبوع جهت ثبت در میراث ملی خبر داد و افزود: پرونده ثبتی 2 میراث ناملموس استان شامل مهارت تهیه خوراک سنتی گوزلمه و فن و مهارت بافت جولایی (نساجی سنتی)، تهیه و جهت بررسی و ثبت، به دفتر ثبت آثار وزارتخانه متبوع ارسال شد.

سپهرفر ادامه داد: قبل از این نیز طی سالجاری، پرونده 4 اثر ناملموس دیگر شامل بازی سنتی جورابین، بازی سنتی قورت قویون، کشتی سنتی گولشماخ و مراسم تبرک انگور ت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازدید بیش از 124 هزار نفر از موزه های آذربایجان غربی طی سال جاری

بازدید بیش از 124 هزار نفر از موزه های آذربایجان غربی طی سال جاری