مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 دی 1398 ساعت 06:052020-01-07بين الملل

ادعای فارین پالیسی مبنی بر عدم صدور ویزای آمریکا برای ظریف


نشریه فارین پالیسی مدعی شد که دولت آمریکا به وزیر امورخارجه ایران برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل ویزا نداده است.

- نشریه فارین پالیسی مدعی شد که دولت آمریکا به وزیر امورخارجه ایران برای شرکت در نشست شورای امنیت سازمان ملل ویزا نداده است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، بنابر ادعای نشریه فارین پالیسی دولت دونالد ترامپ رییس جمهور آمریکا با عدم صدور ویزا برای محمدجواد ظریف وزیر امورخارجه ایران مانع از سفر او به نیویورک برای شرکت در نشست هفته جاری شورای امنیت سازمان ملل شده است که نقض شرایط توافق نامه مقر در سال 1947 است که از واشنگتن می خواهد به عنوان میزبان سازمان ملل به تمامی مقامات خارجی اجازه ورود به خاک آمریکا را بدهد.

سه منبع دیپلماتیک گفته اند که ظاهرا ظریف قصد داشته در این نشست درباره شهادت فرمانده سپاه قدس ایران سخنرانی کند.

به نوشته فارین پالیسی، یک دیپلمات مطلع از این موضوع گفت: وزیر امورخارجه ایران چند هفته پیش برای این سفر درخواست ویزا کرده بود تا در نشست نهم ژانویه (19 دی ماه) شورای امنیت درباره اهیمت اجرای منشور سازمان ملل شرکت کند.

این نشست به ظریف اولین فرصت را می داده است تا درباره حمله هوایی آمریکا به فرودگاه بغداد در سه ژانویه که به شهادت سردار قاسم سلیمانی و همراهانش منجر شد، به طور مستقیم با جامعه بین الملل


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ادعای فارین پالیسی مبنی بر عدم صدور ویزای آمریکا برای ظریف

ادعای فارین پالیسی مبنی بر عدم صدور ویزای آمریکا برای ظریف