مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 دی 1398 ساعت 06:152020-01-07بين الملل

کره جنوبی می خواهد کیم به سئول بیاید


رییس جمهوری کره جنوبی از پیونگ یانگ خواست نهایت تلاش خود را برای اجرای توافق صورت گرفته درخصوص سفر متقابل رهبر کره شمالی به سئول انجام دهد.

- رییس جمهوری کره جنوبی از پیونگ یانگ خواست نهایت تلاش خود را برای اجرای توافق صورت گرفته درخصوص سفر متقابل رهبر کره شمالی به سئول انجام دهد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری فرانس 24، مون جائه -این، رییس جمهوری کره جنوبی امروز (سه شنبه) در سخنرانی که از تلویزیون ملی پخش شد، گفت: امیدوارم کره شمالی و کره جنوبی بتوانند با همکاری یکدیگر کاری کنند که شرایط برای سفر متقابل کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به سئول در آینده بسیار نزدیک فراهم شود.

توافق در خصوص سفر متقابل کیم جونگ اون در پاییز سال 2018 میلادی صورت گرفت؛ زمانی که مون جائه-این مذاکراتی با رهبر کره شمالی در پیونگ یانگ برگزار کرده بود.

رهبران کره شمالی و کره جنوبی به طور کلی در آوریل، مه و سپتامبر سال 2018 میلادی سه نشست برگزار کردند که به بهبود روابط میان این دو کشور که از سال 1953 میلادی به دنبال جنگ کره از یکدیگر جدا شده اند، کمک شایانی کرد.

مون جائه-این اواخر سپتامبر سال 2019 میلادی گفته بود که به دنبال ناکامی نشست ماه فوریه میان هبران آمریکا و کره شمالی، این دو کشور برای از سرگیری مجدد مذاکرات خلع تسلیحات اتمی آماده می شوند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کره جنوبی می خواهد کیم به سئول بیاید

کره جنوبی می خواهد کیم به سئول بیاید