مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 دی 1398 ساعت 08:272020-01-07اقتصادي

افزایش تولید عسل در ابرکوه


مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه از افزایش 40 درصدی برداشت عسل در ابرکوه خبر داد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صداوسیما مرکز یزد، غیب الهی با بیان اینکه زنبورداران شهرستان ابرکوه در سال جاری 38 تن عسل برداشت کردند که نسبت به سال گذشته 40 درصد افزایش دارد، افزود: شرایط آب وهوایی، بارش های مناسب امسال و رشد مناسب گل وگیاه در این شهرستان و مناطق پرورش زنبور عسل، علت افزایش تولید عسل است.

وی اظهار داشت: هم اکنون در این شهرستان 62 نفر در صنعت پرورش زنبور عسل در مناطق ییلاقی استان های همجوار با داشتن پنج هزار و 500 کلنی زنبور عسل فعالیت دارند.

مدیر جهاد کشاورزی ابرکوه گفت: زنبور داران برای افزایش تولید این محصول در فصل بهار و تابستان به مناطق ییلاقی استان های چهارمحال و بختیاری، فارس و بوشهر برای استفاده از گل های طبیعی منطقه مهاجرت می کنند.

غیب الهی با اشاره به اینکه ابرکوه جایگاه سوم استان یزد را در تولید محصول دامی دارد، افزود: عسل تولیدی در منطقه علاوه بر مصرف داخلی به استان های همجوار به فروش می رسد.

در شهرستان ابرکوه سالانه 160 هزار تن فرآورده دامی تولید و روانه بازار مصرف می شود.

این میزان تولید حاصل پرورش سه میلیون و 300 هزار قطعه جوجه یک روزه در 70 واحد مرغداری، 150 هزار رأس گوسفند و بز، هشت هزار و 500 رأس گاو شیری و هفت هزار کلنی زنبور عسل است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش تولید عسل در ابرکوه

افزایش تولید عسل در ابرکوه