مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 دی 1398 ساعت 19:152020-01-07اقتصادي

از خرید مواد دام غیرمجاز و مشکوک خودداری کنید


از هرگونه خرید و حمل ونقل غیرمجاز دام و فاقد گواهی بهداشتی دامپزشکی خودداری کنید.

- ایسنا/کردستان مدیرکل دامپزشکی کردستان، گفت: از هرگونه خرید و حمل ونقل غیرمجاز دام و فاقد گواهی بهداشتی دامپزشکی خودداری کنید.

مجتبی ورمقانی در گفت وگو با ایسنا، اظهار کرد: با توجه به بروز بیماری تب برفکی در تعدادی از دامداری های کشور اطلاعیه مهمی را که می بایست توسط دامداران روستایی، واحدهای دامداری صنعتی، اتحادیه های گاوداران و دامداران، همکاران شاغل در امورات درمانی و پیشگیری از بیماری بخش خصوصی موردتوجه و رعایت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه از هرگونه خرید و حمل ونقل غیرمجاز دام و فاقد گواهی بهداشتی دامپزشکی خودداری کنید، افزود: از تردد غیرضروری افراد به ویژه افراد پرمخاطره که با میادین خرید و فروش دام، کشتارگاه ها و سایر دامداری ها ارتباط دارند در داخل محوطه دامداری به طورجدی جلوگیری به عمل آورید.

مدیرکل دامپزشکی کردستان، بیان کرد: مبادی ورودی و خروجی دامداری باید واجد حوضچه ضدعفونی بوده و در سطح مناسبی حاوی آب و ماده ضدعفونی مناسب ترجیحاً هیدروکسید سدیم 2 درصد یا فرمالین 5 درصد باشد.

ورمقانی عنوان کرد: ورود کلیه وسایل نقلیه به داخل دامداری ممنوع شود در مورد وسایل نقلیه نظیر ماشین های حمل شیر، علوفه و کود که الزام ورود به واحد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

از خرید مواد دام غیرمجاز و مشکوک خودداری کنید

از خرید مواد دام غیرمجاز و مشکوک خودداری کنید