مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 17 دی 1398 ساعت 21:452020-01-07اقتصادي

سهم ارز دولتی در قیمت تمام شده دارو چقدر است؟


نائب رییس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی با بیان اینکه سهم ارز 4200 تومانی در قیمت تمام شده دارو، کمتر از 40 درصد است، گفت: در سال 1397، حدود 600 میلیون دلار ارز به دارو اختصاص یافته است.

- نائب رییس سندیکای صاحبان صنایع داروهای انسانی با بیان اینکه سهم ارز 4200 تومانی در قیمت تمام شده دارو، کمتر از 40 درصد است، گفت: در سال 1397، حدود 600 میلیون دلار ارز به دارو اختصاص یافته است.

دکتر عباس کبریایی زاده در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به وضعیت ذخایر دارویی در صنعت داروسازی کشور، گفت: خوشبختانه وضعیت موجودی صنعت دارویی بسیار خوب است و وزارت بهداشت به طور مرتب کار تخصیص ارز را برای صنعت داروسازی کشور انجام می دهد.

بر همین اساس موجودی داروهای صنایع، موجودی خوبی است.

وی با بیان اینکه از بابت کمبود در حوزه داروهای تولید داخلی نگرانی چندانی وجود ندارد، درباره تعیین ارز 4200 برای دارو در لایحه بودجه 1399، افزود: ما به عنوان صنعت داروسازی معتقدیم که اصلا نباید ارز چند نرخی وجود داشته باشد، اما اگر بنا باشد که دولت و وزارت بهداشت ارز 4200 تومانی را در حوزه داروسازی حذف کنند که نظر ما هم این است که این ارز حذف شود، حتما باید تدابیری برای تامین ریال سازمان های بیمه گر جهت حفظ سهم پرداختی بیماران به شکلی که این پرداختی افزایش نیابد و همچنین تامین نق


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سهم ارز دولتی در قیمت تمام شده دارو چقدر است؟

سهم ارز دولتی در قیمت تمام شده دارو چقدر است؟