مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 دی 1398 ساعت 05:452020-01-09سياسي

دو صد گفته چون نیم کردار نیست


متخصصان قمی با ساخت TBM داخلی، سناریوی تحریم این دستگاه را به صفحه آخر رساندند؛ دستگاهی که از ورود شیرآبه زباله ها به رودخانه ها و آبهای زیرزمینی جلوگیری می کند و نسبت به نمونه خارجی از امکانات پیشرفته تری برخوردار است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما از قم؛ در امتداد رودخانه های شمال کشور که قدم می زنی، پیکر بی جان طبیعتی را می بینی که در محاصره انباشت زباله ها، نفس هایش به شماره افتاده است؛ رودخانه هایی که از دیرباز، محل تخم ریزی ماهی های سردابی بوده اند، حالا به سیال هایی مشمئز کننده و متعفن تبدیل شده اند که در مسیر پر پیچ و خم خود، میلیاردها لیتر شیرآبه حاصل از زباله ها را به دامن خزر می ریزند؛ درختان سر به فلک کشیده حاشیه رودخانه ها هم یکی پس از دیگری تسلیم جنایت بشر می شوند و قامت تکیده و خشکشان هیزم آتش گردشگران می شود.

محمدرضا سرمدی، فعال محیط زیست می گوید: بیش از چند دهه است که حاشیه رودخانه ها و جنگل های شمال به سایت های دپوی زباله های تبدیل شده اند؛ ارتفاع زباله ها در برخی نقاط به 70 متر می رسد که شیرابه های مسموم آنها راهی رودخانه ها شده و علاوه بر مسموم کردن آب رودخانه ها، باعث خشکی درختان می شود.

او می گوید: فقط در شهر کوچکی همچون تنکابن چهل نقطه برای تخلیه زباله ها در اطراف رودخانه ها وجود دارد که این امر از بحران


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دو صد گفته چون نیم کردار نیست

دو صد گفته چون نیم کردار نیست