مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 دی 1398 ساعت 10:102020-01-09سياسي

شناسایی 18 گروه خونی بسیار نادر در کشور


دبیر ستاد بزرگداشت روز ملی خون های نادر گفت: تاکنون 1200 نفر با 18 گروه خونی بسیار نادر در کشور شناسایی شده اند که 230 واحد آن بصورت ذخیره در بانک ملی ذخیره خون نادر، - ، افرادی که حداقل در چهار گروه خونی اصلی (B، A، AB و O) قرار نداشته باشند در رده بندی گروه های خونی نادر قرار می گیرند و از بین 5 تا 10هزار نفر، یک نفر در ایران دارای گروه خونی نادر است.

میزان فراوانی گروه های خونی نادر در یک کشور به نوع گروه خونی نادر و جمعیت هر کشور بستگی دارد و گروه خونی بمبیی از جمله گروه های خونی بسیار نادر شناخته شده در ایران است.

مصطفی مقدم در حاشیه برگزاری همایش روز ملی خون های نادر افزود: هم اکنون بیش از یک هزار نفر دارای خون نادر شناسایی شده اند و از این تعداد کمتر از 100 نفر خون بسیار نادر دارند.

وی گفت: ایران یکی از 23 کشوری است که عضو بانک بین المللی خون های نادر است و می تواند از ذخیره جهانی خون های نادر برای بیماران نیازمند به خون استفاده کند.

مقدم با اشاره به نامگذاری روز 21 دی به نام روز ملی خون های نادر افزود: در سال 90 دختر بچه تبریزی به نام اَسرا با گروه خون O بمبیی نیاز به خون پیدا کرد که با کمک انتقال خون و استفاده از خون سازگار نجات یافت و هم اکنون با صحت و سلامت زندگی می کند از این رو 21 دی ماه هر سال روز ملی خون های نادر نامگذاری شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

شناسایی 18 گروه خونی بسیار نادر در کشور

شناسایی 18 گروه خونی بسیار نادر در کشور