مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 دی 1398 ساعت 10:402020-01-09سياسي

حشمتیان: اقدام موشکی ایران دفاع مشروع درمقابل تروریسم دولتی آمریکا بود


رییس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان با اشاره به اینکه صلح دوستان جهان اقدام آمریکا را در ترور سردار سلیمانی محکوم می کنند، گفت: اقدام متقابل ایران مصداق «دفاع مشروع» برابر ماده 51 منشور سازمان ملل است.

- قدرتعلی حشمتیان رییس جبهه مستقلین و اعتدالگرایان در گفت وگو با خبرنگار حوزه احزاب خبرگزاری فارس که درباره اقدام سپاه پاسداران در حمله موشکی به پایگاه نظامی آمریکا در عراق که در انتقام خون سردار شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی و سردار ابومهدی المهندس و همرزمانشان انجام شد، اظهار داشت: عمل آمریکا حمله در خاک دولت ثالثی مانند عراق که عضو سازمان مل متحد است، قطعاً عنوان تروریسم دولتی اطلاق می شود.

  وی افزود: اقدام موشکی سپاه پاسداران براساس ماده 51 منشور سازمان ملل متحد قانونی و مجاز و مشروع بود ثانیاً، ایران در مقام اینکه چنین تحرکاتی تکرار نشود، از باب دفاع مشروع مطابق منشور سازمان ملل متحد این حق را دارد که از خود دفاع کند.

منشور سازمان ملل متحد مسئولیت اساسی حفظ صلح و امنیت بین المللی را برعهده شورای امنیت سازمان گذاشته است، منتها در شرایطی که حمله ای واقع بشود هم مطابق حقوق بین الملل عرفی که اسبق و مسبوق به تشکیل سازمان  ملل است و هم برابر ماده 51 منشور، مادام که هنوز شورای امنیت تصمیمی در این مورد نگرفته باشد، دولت مورد ح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

حشمتیان: اقدام موشکی ایران دفاع مشروع درمقابل تروریسم دولتی آمریکا بود

حشمتیان: اقدام موشکی ایران دفاع مشروع درمقابل تروریسم دولتی آمریکا بود