مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 دی 1398 ساعت 11:002020-01-09سياسي

لباس فرم مدارس فرهنگ جامعه را نمایندگی می کند


مجید نصیرپور، نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس هشتم می گوید تاکنون در برنامه ریزی مؤثر برای پوشش دانش آموزان و تأثیرپذیری این لباس از فرهنگ ملی و مذهبی مان نمره قابل قبولی دریافت نکرده ایم.

- مجید نصیرپور سردهایی جامعه شناس و نایب رییس کمیسیون اجتماعی مجلس هشتم، در گفت وگو با خبرنگار مهر ، درباره ابعاد جامعه شناختی موضوع پوشاک مدارس و مسئولیت های انجمن فرهنگی هنری طراحان و تولیدکنندگان پوشاک مدارس در این حیطه گفت: طبیعی است که یکی از مظاهر بروز نوع لباس و پای بندی مردم هر جامعه به فرهنگ ها در نوع پوشش افراد است و حقیقت امر اینکه پوشش و در یکی از ابعاد آن، لباس فرم مدارس فرهنگ جامعه را نمایندگی می کند.

او افزود: اگر این قاعده کلی را بپذیریم، ناچاراً باید نگاه دقیق تر و ریزتری به پوشش مردم در سنین مختلف داشته باشیم و بدون شک مسئله لباس مدارس یکی از برش های بسیار مهم از این نگرش است.

این جامعه شناس با تأکید بر اینکه اگر بخواهیم صرفاً بحث را به پوشش کودکان، نوجوانان و جوانان در مدارس محدود کنیم، این حوزه دارای تنوع بسیاری خواهد بود اذعان کرد: باید یک حرف کلی زد و آن اینکه اساساً تاکنون در برنامه ریزی مؤثر برای پوشش دانش آموزان، نوع آن و تأثیرپذیری این لباس از فرهنگ ملی و مذهبی مان نمره قابل قبولی دریافت نکرده ایم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لباس فرم مدارس فرهنگ جامعه را نمایندگی می کند

لباس فرم مدارس فرهنگ جامعه را نمایندگی می کند