مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
پنجشنبه، 19 دی 1398 ساعت 22:052020-01-09اقتصادي

کاهش 10 برابری واردات مسافری موبایل


دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی از کاهش واردات مسافری از از یک میلیون و 200 هزار دستگاه در اردیبهشت ماه امسال، به 150 هزار دستگاه تا پایان آذرماه خبر داد.

- دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی از کاهش واردات مسافری از از یک میلیون و 200 هزار دستگاه در اردیبهشت ماه امسال، به 150 هزار دستگاه تا پایان آذرماه خبر داد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، طرح رجیستری یا شناسنامه دار کردن تجهیزات سیم کارت خور با هدف مبارزه با قاچاق از سال 1396 اجرایی شد و برخلاف گذشته که به دلایلی از جمله جعل شناسه IMEI گوشی ها با شکست مواجه می شد، این بار با ترکیب دو شناسه گوشی و سیم کارت به صورت همزمان، میزان تخلف از طریق جعل شناسه گوشی را به صفر رساند.

این موضوع واردکنندگان غیررسمی را بر آن داشت که با روشی دیگر، برای واردات گوشی های قاچاق تلاش کنند که یکی از این راه ها، واردات چمدانی گوشی های مسافری بود؛ پرداخت مالیات بر ارزش افزوده و معافیت های گمرکی، در برهه ای از زمان موجب واردات هزاران گوشی به اسم مسافری شد و همین موضوع مسوولان را به فکر راه چاره انداخت و آن دریافت مستقیم کد فعال سازی گوشی مسافری پس از پرداخت عوارض و ثبت موفق شناسه سریال دستگاه در گمرک بود که با اتصال گمرک به سامانه همتا امکان پذیر شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 10 برابری واردات مسافری موبایل

کاهش 10 برابری واردات مسافری موبایل