مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 دی 1398 ساعت 10:152020-01-11سياسي

عمان در سوگ سلطان محبوب و چشم انداز سرنوشت میراث سیاسی وی


شاید مهمترین سوالی که بعد از مرگ سلطان قابوس پادشاه عمان مطرح می شود این است که بر سر میراث سیاسی خوش نام و پرآوازه وی چه خواهد آمد؟ - سلطان قابوس در دوران زمامداری 50 ساله توانسته بود در داخل ثبات سیاسی پایدار توام با پیشرفت اقتصادی و رفاه عمومی ایجاد کند و درعرصه سیاست خارجی سیاست صلح مدارانه را در دستور کار خود قرار و این کشور را علی رغم قرار گرفتن در نقطه حساس و استراتژیک تنگه هرمز از انواع بحران های منطقه ای به سلامت عبور دهد و برخلاف دیگر کشورهای همتراز خود همچون قطر و امارات و بحرین از ورود به درگیری های منطقه ای و بین المللی به شدت پرهیز نماید.

با توجه به اینکه سلطان قابوس بیشتر عمر خود را به صورت مجرد سپری کرده بود و به جز ازدواج اول خود که با دخترعموی خود صورت گرفت و به طلاق انجامید همسردیگری اختیار نکرده بود لذا فاقد فرزند و جانشین بود از همین رو مسئله جانشینی سلطان قابوس به یکی از سوال های مهم و حساس در خلال چند سال اخیر که از بیماری وی می گذشت تبدیل شده بود.

با وجود ترس و نگرانی هایی که در باره جانشینی سلطان فقید عمان وجود داشت و حتی برخی نشانه ها از وجود دست های خارجی از جمله امارات و عربستان برای به قدرت رساندن چهره ای شبیه به محمد بن سلمان و محمد بن زاید حکایت داشت اما در نهایت به وصیت نامه خود سلطان قابوس عمل ش


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

عمان در سوگ سلطان محبوب و چشم انداز سرنوشت میراث سیاسی وی

عمان در سوگ سلطان محبوب و چشم انداز سرنوشت میراث سیاسی وی