مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 21 دی 1398 ساعت 10:452020-01-11اقتصادي

تمام نقاط استان اصفهان درگیر پدیده فرونشست زمین شده است


مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: افت آبخوان ها و تخلیه آبهای زیرزمینی منجر به فرونشست در تمام مناطق غرب، جنوب و شرق استان اصفهان شده است.

- منصور شیشه فروش در گفت و گو با خبرنگار مهر با بیان اینکه در استان اصفهان پدیده فرونشست زمین و درز و شکافهای منتج از این پدیده در دشتهای مهیار شمالی، مهیارجنوبی، کاشان، گلپایگان، برخواراصفهان، اردستان و فلاورجان مشاهده و بررسی شده است، اظهار داشت: عامل فرونشست در دشت های استان اصفهان، برداشت بی رویه از منابع آب زیرزمینی خارج از توان آبخوان طی سه تا چهار دهه گذشته است؛ بیش از 90 درصد این آب نیز در بخش کشاورزی مصرف شده است.

وی با اعلام نتیجه جلسه رییس سازمان زمین شناسی کشور در اصفهان در مورد پدیده فرونشست زمین گفت: مقرر شد تا با همکاری سازمان نقشه برداری کشور نرخ فرونشست زمین در اصفهان در مناطق مختلف محاسبه شود تا اقدامات مقتضی با همکاری شرکت آب منطقه ای و سازمان جهاد کشاورزی در جهت کنترل و ساماندهی فرونشست ها انجام شود.

محدوده مطالعاتی دشت های استان اصفهان مدیر کل مدیریت بحران استانداری اصفهان با اشاره به وضعیت بحرانی منابع آب زیرزمینی که موجب تشدید افت سطح آب زیرزمینی و کسری حجم مخزن دشت ها شده است تصریح کرد: دشت ها، در استان اصفهان در حال حاضر از 35 محدوده مطالعاتی، 27 محد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تمام نقاط استان اصفهان درگیر پدیده فرونشست زمین شده است

تمام نقاط استان اصفهان درگیر پدیده فرونشست زمین شده است