مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 دی 1398 ساعت 06:002020-01-12اقتصادي

مایه کوبی 600 هزار رأس دام علیه بیماری لمپی اسکین و بروسلوز در آذربایجانغربی


600 هزار رأس دام در آذربایجانغربی علیه بیماریهای لمپی اسکین و بروسلوز مایه کوبی می شود.

- مایه کوبی 600 هزار رأس دام علیه بیماری لمپی اسکین و بروسلوز در آذربایجانغربی 600 هزار رأس دام در آذربایجانغربی علیه بیماریهای لمپی اسکین و بروسلوز مایه کوبی می شود.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا وسیما مرکز مهاباد؛ مدیرکل دامپزشکی آذربایجانغربی گفت: در اجرای این طرح که هم اکنون در سطح روستاها و دامداریهای استان با همکاری 30 گروه دامپزشکی آغاز شده است، پیش بینی می شود که تعداد 280 هزار رأس دام سنگین شامل گاو و گوساله علیه بیماری بروسلوز و 320 هزار رأس علیه بیماری لمپی اسکین در سه هزار و 500 واحد اپیدمیولوژیک مایه کوبی شوند.

کامیار داهیم افزود: هدف از اجرای این طرح ایجاد ایمنی در دامهای حساس استان برای پیشگیری از وقوع بیماری بروسلوز و لمپی اسکین و کاهش خسارات، تلفات و ضایعات دامی ناشی از بروز این دو بیماری است.

داهیم، با بیان اینکه این طرح آغاز شده و تا پایان مایه کوبی تمام دامهای استان ادامه خواهد داشت، از دامداران خواست با گروههای دامپزشکی در این زمینه همکاری کنند.

بیماری لمپی اسکین یک بیماری ویروسی مختص گاو و گوساله است و با علایم تب، برجستگی و تاول های پوستی، کم اشتهایی، ورم دست و پا و لنگش در دامها بروز می کند و از جمله عوارض آن کاهش تولید شیر،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مایه کوبی 600 هزار رأس دام علیه بیماری لمپی اسکین و بروسلوز در آذربایجانغربی

مایه کوبی 600 هزار رأس دام علیه بیماری لمپی اسکین و بروسلوز در آذربایجانغربی