مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 دی 1398 ساعت 06:102020-01-12اقتصادي

مایه کوبی 600 دام در آذربایجان غربی علیه برسلوز گاوی و لمپی اسکین


مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی از پیش بینی مایه 600 هزار دام در استان علیه برسلوز گاوی و لمپی اسکین خبرداد.

- ایسنا/آذربایجان غربی مدیر کل دامپزشکی آذربایجان غربی از پیش بینی مایه 600 هزار دام در استان علیه برسلوز گاوی و لمپی اسکین خبرداد.

کامیار داهیم در گفت و گو با ایسنا با اشاره به اینکه اجرای طرح مایه کوبی همزمان بر علیه بیماری برسلوز گاوی و لمپی اسکین از 18دی ماه سال جاری در سطح دامداریهای استان آغاز شده اشت، افزود: در اجری این 2 طرح پیش بینی می شود که تعداد 280 هزار راس دام سنگین (گاو و گوساله) علیه بیماری بروسلوز و تعداد 320 هزار راس دام سنگین (گاو و گوساله) علیه بیماری لمپی اسکین در سطح 3500 واحدها اپیدمیولوژیک با استفاده از توان بخش دولتی در غالب 30 اکیپ اجرا شود.

وی هدف از اجرای این طرح را ایجاد ایمنیت در دامهای حساس استان جهت پیشگیری از رخداد بیماری بروسلوز و لمپی اسکین و کاهش خسارت ها، تلفات و ضایعات دامی ناشیاز بروز این دو بیماری عنوان کرد و از دامداران استان درخواست نمود تا با اکیپهای واکسیناسیون همکاری های لازم را داشته باشند.

مدیرکل دامپزشکی استان با بیان اینکه بیماری لمپی اسکین یک بیماری ویروسی مختص گاو و گوساله است و با علایم تب، برجستگی و تاول های پوستی، کم اشتهایی، ورم دست و پا و لنگش در دامها بروز می کند، تصریح


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مایه کوبی 600 دام در آذربایجان غربی علیه برسلوز گاوی و لمپی اسکین

مایه کوبی 600 دام در آذربایجان غربی علیه برسلوز گاوی و لمپی اسکین