مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 دی 1398 ساعت 06:302020-01-12سياسي

لزوم مرمت، معرفی و تسهیل بازدید شهروندان و گردشگران از دارالفنون


عضو شورای اسلامی شهر تهران در تذکری بر لزوم مرمت، معرفی و تسهیل بازدید شهروندان و گردشگران از مدرسه تاریخی دارالفنون و دفتر کار امیر کبیر تاکید کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار شهری خبرگزاری فارس، مجید فراهانی عضو شورای اسلامی شهر تهران در جلسه علنی شورای شهر تهران گفت: بیستم دیماه سالروز شهادت معمار و آغازگر مسیر توسعه ایران میرزا تقی خان فراهانی امیرکبیرعزیز و سالروز رحلت آیت الله هاشمی رفسنجانی(ره) ، امیر کبیر معاصر را گرامی میدارم.

متاسفانه در جامعه ما توجه به چهره های تاثیر گذار و تاریخ ساز در نتیجه غفلت دستگاههای مسئول کمتر مورد توجه قرار گرفته است و در این میان بناهای تاریخی که وجودشان بر مسیر کشور تاثیر گذار بوده بیشتر مهجور مانده اند.

وی افزود: برای نمونه هر یک از ما احتمالاً سفری به باغ فین و قتلگاه امیر کبیرداشته ایم، اما از دیدار دارالفنون این میراث گرانبها، ارزشمند و اثر گذار امیر کبیر غافلیم و شاید خاطره ای از آن نداریم؛ چون به دیدار و بازدیدش نرفته ایم! فراهانی خاطر نشان کرد: یادگارهای برجا مانده از امیر کبیر در تهران امروز مدرسه دارالفنون و دفتر کار ایشان است که متاسفانه این آثار به جای آنکه در اختیار وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری باشد، یکی در اختیار وزارت آموزش و پروش است و دیگری در اختیار پلیس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

لزوم مرمت، معرفی و تسهیل بازدید شهروندان و گردشگران از دارالفنون

لزوم مرمت، معرفی و تسهیل بازدید شهروندان و گردشگران از دارالفنون