مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 22 دی 1398 ساعت 08:352020-01-12اقتصادي

نیروگاه سیریک هرمزگان همچنان چشم انتظار خط اعتباری روسیه


در حالیکه روسیه وعده داده بود تا پایان نوامبر سال گذشته میلادی خط اعتباری نیروگاه سیریک هرمزگان به میزان 1،2 میلیارد دلار را باز کند خبرها حاکی از این است که هنوز ال سی این نیروگاه باز نشده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس،از توافقنامه ایران و روسیه برای احداث نیروگاه سیریک هرمزگان بیش از سه سال است که می گذرد.

این توافقنامه در اواخر سال 1395 و در زمان وزارت حمید چیت چیان به عنوان وزیر نیروی دولت یازدهم با روسیه امضاء شد و پس از کلنگ زنی مقرر شد تا نیروگاه 1400 مگاواتی(چهار واحد 350 مگاواتی بخار) سیریک هرمزگان با خط اعتباری روسیه به ارزش 1،2 میلیارد دلار احداث شود.

این قرارداد میان ایران و روسیه در همان روزهایی بود که بحث ورود یونیت ترکیه برای ساخت نیروگاه در ایران داغ شده بود اما روس ها بر خلاف این شرکت سازنده نیروگاه که بعدها معلوم شد در احداث هتل نیز فعالیت دارد با این عنوان که تامین مالی نیروگاه سیریک می تواند یکی از سرفصل های همکاری بین ایران و روسیه باشد آنرا خیلی سریع به سمت امضای قرارداد برده و آنرا نهایی کردند.

حال با گذشت بیش از سه سال و هر بار به تاخیر افتادن آغاز تامین مالی و احداث نیروگاه سیریک،روس ها در آخرین وعده خود اعلام کردند که تا پایان نوامبر سال 2019 خط اعتباری را باز خواهند کرد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نیروگاه سیریک هرمزگان همچنان چشم انتظار خط اعتباری روسیه

نیروگاه سیریک هرمزگان همچنان چشم انتظار خط اعتباری روسیه