مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 دی 1398 ساعت 10:552020-01-13دانش

آجر ضد موج؛ اختراع برگزیده ملی


دانشجوی موسسه آموزش عالی انرژی ساوه توانست آجر ضد موج بسازد که به عنوان طرح برگزیده جشنواره ملی نوآوری ساخت و ساز اعلام شد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا و سیما ؛ مرکز اراک؛ برای اولین بار در ایران شبنم کیکاوس دانشجوی کارشناسی ارشد رشته معماری انرژی موسسه آموزش عالی انرژی ساوه توانست آجر ضد موج بسازد و این اختراع در لیست طرح های برگزیده جشنواره ملی نوآوری ساخت و ساز اعلام شد.

به گفته شبنم کیکاوس، پوشش آجر توسط یک پلیمر رسانا به روش پلیمریزاسیون باعث افزایش خواص جذب و انعکاس امواج مضر الکترومغناطیس در ناحیه ریزموج و انعکاس این امواج در ناحیه فروسرخ می شود.

وی با تاکید بر اینکه این خاصیت منجر به تصفیه محیط زیست از این امواج مضر می شود، اظهار کرده بود: این ساختار در ساختمان به عنوان سپری مانع از ورود و آسیب این امواج به ساکنین ساختمان خواهد شد.

از طرفی انعکاس امواج در ناحیه فروسرخ، این ساختار را به عنوان نسل جدیدی از مصالح ساختمانی در مناطق گرمسیری برای افزایش صرفه جویی انرژی معرفی می کند رضا پیمانفر استاد راهنمای این مخترع نیز گفت: در راستای تاکیدات رهبر معظم انقلاب رویکرد تولید محصول در جوامع دانشگاهی به یک اولویت تبدیل شده است؛ به جرات می توان گفت هنوز دانش تولید این محصول در سطح بین المللی وجود ندارد و در صورت تولید انبوه


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

آجر ضد موج؛ اختراع برگزیده ملی

آجر ضد موج؛ اختراع برگزیده ملی