مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 دی 1398 ساعت 13:352020-01-13اقتصادي

سرما تهدید جدی برای کلنی های زنبور عسل


زنبورداران مهابادی مراقب کلنی های خود در فصل زمستان باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری صدا وسیما مرکز مهاباد؛ معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد گفت: زنبورداران منطقه برای جلوگیری از خسارت سرمای زمستان لازم است اقداماتی را انجام دهند تا کلنی ها بتوانند به سلامت زمستان را سپری کنند.

سعیدیان ، به شرایط محیط کنترل شده برای نگهداری زمستانی زنبور عسل اشاره کرد و افزود: درجه حرارات مناسب محیط برای کلنی زنبورها بین 5 تا 8 درجه سانتیگراد است.

وی تصریح کرد: محل نگهداری زنبور ها باید کاملاً تاریک و راه ورود به ساختمان با درب دوبله بسته و در صورت نیاز به بازدید باید از نور ملایم قرمز استفاده شود.

سعیدیان گفت: زنبورداران باید روی کندو ها را با پارچه ضخیم بپوشانند و کندو ها را 20 تا 30 سانتیمتر از سطح زمین بالاتر قرار دهند.

معاون فنی جهاد کشاورزی شهرستان مهاباد اضافه کرد: زنبور داران در زمانی که دمای هوا زیر صفر است باید از بازدید کندو ها و ضربه به کندو ها خودداری و از وجود ملکه در کلنی زنبورعسل اطمینان حاصل کرده و در صورت نبود ملکه نسبت به ادغام آنها با کلنی دارای ملکه اقدام نموده و شا نه های اضافی را از کندو خارج نمایند و از دارو های ضد کنه نیز استفاده کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سرما تهدید جدی برای کلنی های زنبور عسل

سرما تهدید جدی برای کلنی های زنبور عسل