مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 دی 1398 ساعت 15:062020-01-13سياسي

210 هزار کودک زیر پنج سال در هرمزگان برابر فلج اطفال واکسینه می شوند


دکتر محمود حسین پور عصر دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: امسال نیز همچون سالهای گذشته طرح تکمیلی واکسیناسیون فلج اطفال در دو مرحله انجا خواهد گرفت که مرحله اول آن از 28 دیماه آغاز و تا اول بهمن ادامه دارد.

وی خاطرنشان کرد: این طرح به صورت خانه به خانه توسط تیم های دو نفره بهداشتی ( دو هزار و 600 نفر مامور بهداشت) با مراجعه به درب منازل و خوراندن دو قطره خوراکی فلج اطفال اجرایی می شود و هدف از انجام آن، ریشه کنی فلج اطفال یا بیماری پولیو است.

حسین پور با بیان اینکه در این طرح تمام کودکان زیر پنج سال اعم از کودکان ایرانی یا اتباع بیگانه تحت پوشش قرار می گیرند، گفت: زمان اجرای مرحله دوم این طرح در روزهای 5 تا 8 اسفند است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان تصریح کرد: بیماری فلج اطفال در کشور ریشه کن شده اما با توجه به مشاهده این بیماری در کشورهای همسایه همچون پاکستان و افغانستان و تردد اتباع این کشورها در استان، اجرای طرح واکسیناسیون فلج اطفال از اهمیت ویژه ای برخوردار است و باید شهروندان همکاری خوبی در اجرای آن داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: هماهنگی و برنامه ریزی های لازم جهت اجرای هر چه بهتر این طرح انجام شده و از خانواده ها نیز خواستاریم تا در صورت حضور نداشتن در منزل به هنگام مراجعه ماموران بهداشت، جهت انج


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

210 هزار کودک زیر پنج سال در هرمزگان برابر فلج اطفال واکسینه می شوند

210 هزار کودک زیر پنج سال در هرمزگان برابر فلج اطفال واکسینه می شوند