مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 23 دی 1398 ساعت 21:202020-01-13پزشكي

توصیه های دامپزشکی به دامداران مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان


اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در پی وقوع بارندگی های شدید و سیلابی شدن برخی مناطق استان اطلاعیه ای به منظور آگاه سازی دامداران مناطق سیل زده صادر کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، اداره کل دامپزشکی سیستان و بلوچستان در پی وقوع بارندگی های شدید و سیلابی شدن برخی مناطق استان اطلاعیه ای به منظور آگاه سازی دامداران مناطق سیل زده صادر کرد.

در این اطلاعیه آمده است: با توجه به احتمال افزایش شیوع بیماری های دامی متعاقب تغییرات آب و هوایی و کمبود مواد غذایی مناسب، همکاری نزدیک با اکیپ های اعزامی مبارزه با بیماری های دامی برای مایه کوبی دام ها بسیار ضروری است که از دامداران و روستاییان عزیز درخواست همکاری داریم.

اطلاع رسانی سریع به اکیپ های دامپزشکی از میزان و محل دقیق تلفات دام و طیور و همکاری جدی در دفن بهداشتی تلفات و خودداری از رها سازی تلفات در محیط باید مورد توجه قرار گیرد.

بهتراست پس از فرو کش کردن سیل، دامداران محترم نسبت به ضد عفونی کردن درب ورودی و محوطه دامداری اقدام کنند و سمپاشی بدن و جایگاه نگهداری دام ها نقش بسزایی در کنترل بیماری های انگلی دارد.

در صورت اعمال مقررات بهداشتی - قرنطینه ای انتظار است نهایت همکاری با ادارات دامپزشکی شهرستان مربوطه صورت گیرد و تأمین آب سالم مورد نیاز برای دام ها و در صورت لزوم پیگ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

توصیه های دامپزشکی به دامداران مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان

توصیه های دامپزشکی به دامداران مناطق سیل زده سیستان و بلوچستان