مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 دی 1398 ساعت 05:202020-01-14بين الملل

پمپئو: ترور سردار سلیمانی بخشی از یک راهبرد کلان است!


وزیر خارجه آمریکا به طور ضمنی ادعاهای ترامپ در توجیه شهادت سردار سلمیانی را زیر سوال برد و گفت این اقدام بخشی از راهبرد کلان واشنگتن در مهار دشمنان از جمله روسیه و چین است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، مایک پمپئو وزیر خارجه آمریکا در سخنرانی تحت عنوان احیاء بازدارندگی: مثالِ ایران که در موسسه هوور دانشگاه استنفورد داشت؛ مدعی شد شهادت سردار قاسم سلیمانی بخشی از راهبرد کلان تر مقابله با چالش های برخاسته از دشمنان آمریکا از جمله چین و روسیه است.

این اظهارات پمپئو را می توان اذعان به این حقیقت تلقی کرد که آنگونه که دولت واشنگتن در توجیه سوءقصد به جان سردار سلیمانی مدعی است؛ وی تهدیدی قریب الوقوع علیه آمریکایی ها نبوده و شهادت وی در چارچوبی وسیعتر تدارک دیده شده است.

گفتنی است حین سخنرانی در موسسه هوور نیز پمپئو به تهدیدهای قریب الوقوعی که به سردار سلیمانی نسبت می دهند؛ اشاره ای نکرد و تنها وقتی که از وی در این باره سوال شد؛ مجدداً ادعای واشنگتن مبنی بر قصد سردار به حمله به منافع آمریکا را تکرار کرد.

اعم سخنرانی وی بر راهبردی متمرکز بود که هدف از آن ایجاد بازدارندگی واقعی در برابر اقدامات به زعم وی بدخواهانه تهران عنوان می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پمپئو: ترور سردار سلیمانی بخشی از یک راهبرد کلان است!

پمپئو: ترور سردار سلیمانی بخشی از یک راهبرد کلان است!