مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 دی 1398 ساعت 05:302020-01-14سياسي

کلام، نخستین سلاح خشونت زن علیه مرد


احساس برتر بودن مرد نسبت به زن در قرون و دوره های گذشته بیشتر مشهود بوده است اما با وجود پیشرفت جوامع و پایاپایی زن با مرد از لحاظ سواد اجتماعی و کسب درآمد ولی باز هم نظریه غالب مردسالاری مشهود است، - ایسنا/چهارمحال و بختیاری احساس برتر بودن مرد نسبت به زن در قرون و دوره های گذشته بیشتر مشهود بوده است اما با وجود پیشرفت جوامع و پایاپایی زن با مرد از لحاظ سواد اجتماعی و کسب درآمد ولی باز هم نظریه غالب مردسالاری مشهود است، از آن جا که در گذشته مردان به عنوان سنبل قدرت در جامعه و خانواده بودند، زنان بیشتر مورد خشونت قرار می گرفتند، اما در طول تاریخ این روند کمی متفاوت شده و واکنش زنان با افزایش شناخت نسبت به حقوق خود تغییر کرده است.

مهدی فتحی، وکیل پایه یک دادگستری در گفت گو با ایسنا اظهار کرد: خشونت علیه مردان پدیده ای ناملموس و نوظهور است که ترس از تمسخر و مورد قضاوت قرار گرفتن توسط اطرافیان، فرد را به سکوت وادار می کند.

وی افزود: با این وجود منابع منتشر شده از پزشکی قانونی، قربانیان خشونت خانگی علیه مردان را بسیار بیشتر از رقم اعلامی در هر سال می داند.

فتحی گفت: کارشناسان معتقدند که خشونت زنان علیه مردان و خشونت مردان علیه زنان به صورت کلی ریشه یکسانی همچون ناوارد بودن در روابط فردی، زنانی که برای دست یابی به حقوق برابر می


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلام، نخستین سلاح خشونت زن علیه مرد

کلام، نخستین سلاح خشونت زن علیه مرد