مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 24 دی 1398 ساعت 07:002020-01-14اقتصادي

خطر شیوع بیماری های واگیر دار در مناطق سیل زده/ لزوم تأمین آب شرب


معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری هرمزگان گفت: برای مقابله با شیوع بیماری های واگیردار و تا وصل شدن شبکه آب شرب سالم، آب بسته بندی در بین مردم سیل زده توزیع می شود.

- رضا مدرس در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در پی وقوع سیل بی سابقه در شهرستان جاسک، خسارت های زیادی به تأسیسات و شبکه های زیربنایی آب، برق و جاده ها وارد شده است.

وی گفت: شبکه آب شرب برخی روستاها صدمات گسترده ای دیده و آب آنها قطع می باشد که همین موضوع خطر بیماری واگیر داری از جمله وبا و اسهال خونی را افزایش می دهد و به همین منظور آب شرب بسته بندی شده در بین مردم منطقه توزیع می گردد تا شرایط به وضعیت عادی برسد.

مدرس ادامه داد: میزان حجم سیلاب حوزه شهرستان جاسک در هفتاد سال گذشته بی سابقه بوده است به طوری که 150 میلیون متر مکعب آب در 24 ساعت گذشته از سد جگین وارد آبراه های شهرستان جاست شده است.

معاون استاندار هرمزگان افزود: این حجم عظیمی از سیلاب همراه با خروجی سد جگین باعث شده حجم زیادی از روان آب به سوی روستاهایی که تحت تأثیر این سیلاب قرار داشتند گسیل شود.

مدرس با بیان اینکه خیلی از روستاها نیز به جهت خشکسالی 20 سال گذشته در حریم و جوار رودخانه ها و مسیرها قرار گرفته بودند که دچار سیل زدگی شدند، گفت: پنج پل اصلی مسیر جاسک تا لیردف آسیب دیده است و برخی مسیرها دچار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

خطر شیوع بیماری های واگیر دار در مناطق سیل زده/ لزوم تأمین آب شرب

خطر شیوع بیماری های واگیر دار در مناطق سیل زده/ لزوم تأمین آب شرب