مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 دی 1398 ساعت 07:052020-01-15پزشكي

مصرف این ویتامین ها به سالمندان توصیه می شود


در افراد بالای 65 سال از هر دو نفر یک نفر ویتامین «دی» و از هر چهار نفر نیز یک نفر ویتامین «بی 12» کمتر از حد طبیعی دارد.

- ، یک متخصص طب سالمندی روز چهارشنبه گفت: در دوره سالمندی، افراد با کمبودهای ویتامین بسیاری مواجه هستند که ضرورت دارد مصرف آنها نسبت به این کمبودها آگاه باشند.

عباس نعمت اللهی افزود: مصرف مایعات در سالمندان باید به مقدار کافی بوده زیرا نشانه های کمبود آب در بسیاری از سالمندان ممکن است به صورت خشکی لب ها، گود افتادن چشم ها، تب، یبوست، کاهش حجم ادرار و تهوع باشد که این مساله در مورد سالمندانی که در مناطق گرم زندگی می کنند، بیشتر شایع است.

این استاد دانشگاه ادامه داد: بیشتر سالمندان علاقه زیادی به مصرف مکمل های ویتامیـن دارند که باید از مصرف بیش از حد نیاز این مکمل ها خودداری شود، در مورد ویتامین های محلول در آب، اغلب کمبودی در سالمندان دیده نمی شود، مگر در سالمندانی که دچار سوء تغذیه هستند.

آنتی بیوتیک ها باعث کمبود ویتامین می شوند نعمت اللهی گفت: همچنین ممکن است بعضی سالمندان به علت مشکلات دندان و یا مشکلات گوارشی از خوردن سبزی ها و میوه ها پرهیز کنند، در حالیکه این منابع غذایی تامین کننده ویتامین ضروری سی است، باید به این نکته مهم توجه شود که مصرف زیاد آنتی بیوتیک ها، می تواند باعث کمبود برخی از ویتامین


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مصرف این ویتامین ها به سالمندان توصیه می شود

مصرف این ویتامین ها به سالمندان توصیه می شود