بازی درمانی در 13 آموزشگاه استثنایی کردستان فعال استخلیل رنجبر روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: اتاق های بازی با رویکرد درمانی، تربیتی و آموزشی برای تقویت روحیه نشاط دانش آموزان وارتقای کیفیت یادگیری در مدارس با نیازهای ویژه استان در حال فعالیت هستند. وی افزود: اتاق های بازی درمانی در مدارس ابتدایی فعال بوده و دانش آموزان با نیازهای ویژه، فراگیری مهارت هایی مانند کنترل خشم، خودکنترلی، استقلال و تقویت حواس و شکوفایی استعدادها، تخلیه هیجانات و برقراری ارتباط با همسالان را در این اتاق های تمرین می کنند. رییس آموزش و پرورش استثنایی کردستان با اشاره به اهمیت اتاق های بازی و خلاقیت در فرآیند تعلیم وتربیت و شاداب سازی مدارس اضافه کرد: در سال تحصیلی جاری بیش از 700 دانش آموز با نیاز ویژه در مدارس استثنایی و در قالب این اتاق ها آموزش های عملی و کاربردی را تمرین می کنند. وی یادآور شد: دانش آموزان دارای آسیب های بینایی، شنوایی، معلول جسمی حرکتی، چندمعلولیتی، اُتیسم وبا نیازویژه ذهنی یادگیری همراه با دست ورزی وفعالیت های عملی را در اتاق های بازی درمانی و خلاقیت آفرینی آموزش می بینند. رنجبربا بیان اینکه دانش آموزان از طریق بازی زندگی در آینده را تمرین می کنند، تاکید کرد: این بازی ها با تقویت فکر، خلاقیت وتمرکز دانش آموزان آنها را به تحرک و کارگروهی تشویق می ک برچسب ها: |
آخرین اخبار سرویس: |