مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 دی 1398 ساعت 13:552020-01-15سياسي

علت داغی اخبار جعلی/ سبقت دیپ فیک ها از فیک نیوزها!


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، این روز ها که حجم بالای اخبار موجب شده تا وابستگی مردم به شبکه های مجازی بیشتر شود، رسانه های جعلی هم مجالی برای جولان پیدا کرده اند و به فکر بیشتر کردن اعضاء خود هستند.

- ، این روز ها که حجم بالای اخبار موجب شده تا وابستگی مردم به شبکه های مجازی بیشتر شود، رسانه های جعلی هم مجالی برای جولان پیدا کرده اند و به فکر بیشتر کردن اعضاء خود هستند.

کار های عجیب و غریب نظیر انتشار شایعه بستری است تا بتوانند از آب گل آلود ماهی گرفته و ما بین اتفاقات پیش آمده، اخبار ساختگی خود را به نام واقعیت به خورد مخاطب دهند.

در این میان افرادی که اطلاع کافی از موضوعات ندارند و نمی توانند به راحتی بین خبر درست و خبر جعلی تمیز قائل شوند، در دام فیک نیوز ها می افتند.

البته انتشار اخبار جعلی فقط منتسب به کانال های مجازی نیست و برخی رسانه های دنیا نیز برای داغ کردن تنور شایعات و پیش بردن اهداف پنهان خود، دست به چنین کار هایی می زنند.

کما اینکه پیش از این هم شاهد بودیم که خبرگزاری رویترز با سابقه چندین ساله رسانه ای، اعتبارش را به یک خبر جعلی درباره اغتشاشات آبان ماه در ایران فروخت.

اعمال نفوذ در تولیدات رسانه ها از جنگ جهانی اول وجود داشته و عقبه یک قرنی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

علت داغی اخبار جعلی/ سبقت دیپ فیک ها از فیک نیوزها!

علت داغی اخبار جعلی/ سبقت دیپ فیک ها از فیک نیوزها!