مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 25 دی 1398 ساعت 19:052020-01-15پزشكي

پروتیین جایگزین ورزش!


محققان آمریکایی اعلام کردند پروتیینی کشف کردند که می تواند جایگزین ورزش شود - محققان علوم پزشکی در دانشگاه میشیگان در آمریکا دریافتند پروتیینی وجود دارد که قادر است تمام فواید یک جلسه ورزش را به انسان هدیه کند.

هر نوع ورزش، از جمله پیاده روی تند یا ورزش شدید در باشگاه ژیمناستیک بر بدن شما تاثیری مثبت دارند؛ ولی آیا می توان بدون حرکت دادن عضلات، فواید ورزش را به بدن اهدا کرد؟اکنون محققان دانشگاه میشیگان دریافته اند پروتیین سسترین Sestrin قادر است فواید ورزش را در موش و مگس تقلید کند.

این یافته ها همچنین به محققان امکان می دهد با تحلیل عضلات با پیری یا دیگر دلایل زوال، مقابله کنند.

دکتر میونگین کیم و همکارانش در بخش فیزیولوژی مولکولی دانشگاه میشیگان گفتند با اینکه پیشتر روی این پروتیین، بررسی هایی انجام گرفته بود، ولی تحقیق اخیر به ارتباط آشکار آن با ورزش پرداخته است.

محققان دریافتند با حذف این پروتیین در مگس های دورسوفیلیا تاثیر مثبت ورزش بر بدن آن ها نیز حذف می شود و در صورتی که این پروتیین در بدن مگس، به میزان زیادی ذخیره شود توانایی آن ها بیش از حد خواهد شد حتی در صورتی که فعالیت ورزشی نداشته باشند.

دانشمندان همچنین دریافتند در موش هایی که سسترین نداشته باشند نیز ظرفیت مناسب برای ورزش های هوازی از میان می رود و تنفس و چ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

پروتیین جایگزین ورزش!

پروتیین جایگزین ورزش!